Barion Pixel

Budai Judo Akadémia

Korai Mozgásfejlesztő Akadémia +36 70 574 4750

Saját weboldal cím: https://km-akademia.hu/

E-mail cím: koraimozgasfejlesztoakademia@gmail.com

Terápiák bemutatása:

Konduktív pedagógia:

Dr. Pető András által kifejlesztett, holisztikus szemléletű pedagógiai módszer, amely elsősorban cerebral paretikus gyermekek komplex, vagyis motoros-, szenzomotoros-és kognitív fejlesztését biztosítja. Holisztikus, mivel a fejlesztés során az egyén testi-, lelki-, szellemi- és szociális értékeit, vagyis a gyermeket teljes egészében szemléli, ez által is biztosítva a módszer komplexitását.A konduktor játékos környezetet teremtve, minimális segítségadással rávezeti a sérült egyént a célok eléréséhez szükséges önálló megoldási módokra, így cselekvésre késztetve lehetővé teszi az önálló életvitel képességének a kialakítását.

Célja: motoros-, szenzomotoros-, kognitív fejlesztés és az önálló életmód kialakítása.

Kinek ajánlott:

  • Cerebral paresis esetén
  • Mozgásfejlődésben elmaradott
  • Megkésett mozgásfejlődésű gyermekek számára.

Mikor: A korai fejlesztésnek hála, már a lehető legkorábban ki tudjuk szűrni az esetleges problémákat, ezért érdemes minél előbb jelentkezni egy fejlődés vizsgálatra, amely a csecsemő 6 hetes korától lehetséges.

 

Pfaffenrot-féle Szinergetikus Reflexterápia

A SzRt elsődlegesen cerebrális mozgászavarokra specializálódott terápiás eljárás, amelyet dr. Pfaffenrot a manuális orvoslás alapján fejlesztett ki. Szinergetikus, hiszen a kezeléseknél több különböző technikát alkalmaz, amelyek egymással kölcsönhatásban vannak, így erősítve a terápia hatékonyságát. Nem fájdalmas, passzív manuális technika, amely komplexen hat több szervrendszerre, egyben a mentális fejlődést is pozitívan támasztja alá.

Célja: prevenció, a mozgatórendszer másodlagos elváltozásainak csökkentése, megszüntetése.

Kinek ajánlott:

  • izomtónus eloszlási zavar esetén
  • cerebrális, spinális és perifériás neuro-ortopédiai mozgászavarok
  • genetikai syndróma
  • a motorosapparátus veleszületett zavarai
  • a mozgató apparátus elváltozásai
  • traumás agysérülés
  • epilepszia
  • szenzomotoros integrációs zavarok
  • ADHD-enyhe agyi diszfunkciók
  • beszédzavarok

Mikor: 6 hetes kortól egészen felnőtt korig alkalmazható, de ajánlott a lehető leghamarabb elkezdeni a terápiás eljárást.

Milyen jelek utalnak rá, hogy a babának a mozgásfejlődését disztorziók akadályozzák, fájdalmai vannak?

  • nem szereti a baba a szűk dolgokat magán (pl a bodyt)
  • sír, ha sapkát/ sálat akarunk ráadni
  • lerugdalja, leszedegeti magáról a takarót, zoknit
  • este jól betakargatjuk, majd 15-20 percenként felkel és sír
  • egyik percről a másikra hirtelen elkezd üvölteni
  • többet tartja egy irányba forgatva a buksiját
  • székrekedéses (normál esetben napi egy székletürítés elengedhetetlen náluk!)
  • sikerül a székelés, ill. a gázok eltávolítása, de nagy fájdalommal jár, előtte nagyon sír, majd megkönnyebbül
  • evés után fél- egy órával nyugtalan
  • szoptatás után azonnal sír és bukik
  • lefektetik egyből sír, felveszik függőleges helyzetbe, abbahagyja, esetleg el is alszik, letesszük pár perc és ismét ébred
  • utálja a hordozót
  • mikor a kezünkbe vesszük hanyatt fekve, fejét lógatja
  • sokat kifeszítgeti magát hátra, kezeit hátra csapja
  • hason fekvésben “repülőzik”
  • nem szeret hason feküdni
  • kúszás-mászás aszimmetrikusan indul be
  • sokat könnyezik a szeme, sokszor begyullad a szeme
  • aszimmetrikusan kezd el járni
  • furcsa járásképpel jár
  • koponya/arc aszimmetria

Tsmt-Tervezett szenzomotoros tréning

A TSMT (Tervezett Szenzomotoros tréning) otthoni torna az idegrendszeri érést szolgálja. 6 hónapos kortól 7éves korig javasolt. Az egyéni terápia elkezdését megelőzi egy Állapot-és mozgásvizsgálat, mely során a terapeuta megállapítja a szenzoros torna szükségességét. Ezután megbeszéli és betanítja az általa írt gyakorlatsort a szülőnek, melyet a szülő heti több alkalommal végez el otthon gyermekével. Egy tréning a gyermek állapotától függően 6-12 hétig tart. A feladatsor után egy kontroll alkalmával bemutatják a terapeutának a tornát és megbeszélik a következő feladatsort. Általában 3-7 tréning után javasolt a csoportos Tsmt elkezdése.

Kiknek javasolt?

  • Megkésett vagy túl gyors mozgásfejlődés
  • Gyenge koordinációs készség és egyensúlyérzék
  • Magatartás-és viselkedésproblémák
  • Figyelem-koncentrációs problémák
  • Irányíthatóság és együttműködési készség problémái
  • Tanulási nehézségek
  • Megkésett beszédfejlődés
  • Hiperaktivitás
  • Szenzoros ingerkeresés/túlérzékenység

Tóthné Csicsai Eszter
Konduktor, Pfaffenrot-féle SzRt manuálterapeuta

Szívemhez mindig közel álltak a gyermekek, így szakmám nagyon gyorsan a hivatásommá vált.
Örülök, hogy a Budai Judo Akadémia által otthonra lelt a Korai Mozgásfejlesztő Akadémia, mert így
még több gyermek részesülhet ellátásban. Legfontosabb a prevenció, vagyis a megelőzés és a korai
felismerés, hogy a lehető legjobban segíteni tudjuk a gyermek fejlődését.
Jelenleg a korai fejlesztésen belül főként 0-3 éves korú gyermekek, vizsgálatával és egyéni/csoportos
fejlesztésével foglalkozom. A fejlesztés mindig a gyermek korához igazodik, így az órákon sokat
mondókázunk és éneklünk. Az egyéni fejlesztések során sokszor alkalmazom a Pfaffenrot-féle SzRt
manuálterápiát, amit a konduktív pedagógia módszerével és bizonyos szenzoros-vesztibuláris
elemekkel ötvözök. Egyes esetekben előfordul, hogy csak egyféle fejlesztés szükséges, de
tapasztalataim alapján, az átgondolt, de mégis többféle módszeren alapuló fejlesztés a leghatékonyabb
és a legcélravezetőbb. Számomra mindig a gyermek az első, ezért nagyon fontos a terapeuták közötti
megfelelő együttműködés és kommunikáció. Hiszem, hogy csapatban is lehet dolgozni.
Ha gyermekünk problémamentesen fejlődik, akkor is érdemes -már a legkisebbekkel is- elkezdeni a
csoportos tornákat, hiszen a közösség, a játék és az éneklés erejével megerősíti a gyermekben a
mozgás iránti szeretetet és kialakítja a mozgás iránti igényét, aminek a későbbiekben nemcsak a
mindennapokban van fontos szerepe, hanem a későbbi sportolói tevékenységekben is.
Ha gyermeke atipikus fejlődést mutat, nagymozgásában, beszédében elmaradott vagy megkésett
fejlődésű, izomtónus eloszlási zavar gyanúja merül fel, esetleg alvás, étkezési vagy szociális problémai
vannak keressen bizalommal!