Az utóbbi évek tanúsága alapján levonhatjuk azt a tényt, hogy a „többségi” általános iskolai oktatásban egyre nagyobb arányban jelennek meg a sajátos nevelési igényű gyermekek. A tanítóktól, tanároktól elvárja, hogy nem csak a hivatásuk szerint vállalt kötelezettségüket lássák el szakszerűen, de megfelelő előképzettség nélkül, számukra ismeretlen, speciális képzést igénylő kiívások elé is állítják a pedagógusokat.
Mindeközben pedig ott vannak a gyermekek, akik önhibájukon kívül kerültek bele az egyenletbe és a szülők, akik próbálják a lehető legjobbat gyermekeiknek kiharcolni.
Vagyis minden osztályban van olyan gyermek, aki izgő-mozgó, nyughatatlan és egy tanóra keretein belül nem megoldható a speciális igények kielégítése. Ezen kívül jellemző lehet a viselkedés megfelelő kontrolljának deficitje, a tanuló figyelmét komplikált lekötni, csapongó, dekoncentrált, ráadásul a nemkívánatos viselkedés kihat a többi gyermekre is.
Szeretnénk kialakítani a gyermekekben a judo sport melletti elköteleződést.
Mit kapnak a judo sporttól a gyermekek?
Teret a mozgásigényük kielégítésére. Alkalmat a feszültségük kontrollált levezetésére. Esélyt egy sportág akár versenyszerű űzéséhez. Potenciált hogy a speciális edzéseken tanult viselkedésformáló módszereket megfelelő módon adaptálja akár iskolai környezetben is. Lehetőséget saját határaik, képességeik megtapasztalására. Módszert a viselkedésük kontrollálására.
Milyen eszközökkel, módszerekkel dolgozunk?
Egyrészt specifikus gyógypedagógiai módszerekkel, eszközökkel, mint például:
A tér strukturálása.
Az idő strukturálása.
Idő vizuális megjelenítése.
A kiváltott érzelmek megjelenítése, monitorozása, megbeszélése.
Video feed-back módszer, a tevékenységek visszacsatolása érdekében.
Folyamatos, azonnali jutalmazása a kívánt viselkedési formák megjelenésénél.
Szabályrendszer kialakítása.
Vizuális ábrázolása a szabályoknak, hogy folyamatosan tudják a helyes viselkedést monitorozni.
Következetesség minden szempontból, minden téren.
Másrészt judo sportművészet módszereit, eszközeit, mint például:
Mozgáskoordináció fejlesztés.
Morális kódex által nyújtott mentális tanok.
Alapelvek betartása: szorgalom, állandó önfegyelem, technika állandó gyakorlása.
Egymást segítő társas mozgások.
Kontaktuson keresztül biztosított új élmények.
Saját indulatok kontrollálása a sport segítségével.
Pozitív énkép kialakítása, gyermekek önbizalmának megerősítése.
A Budai Judo Akadémián a judo alapjainak támogatásával fejlesztjük a figyelmi funkciókat, segítjük a mozgásigény kielégítését, viselkedés kontrollálását
Segítünk: elfogadással, szakértelemmel, a judo szellemiségével, a sport szeretetével, gyermekek mozgásigényének kielégítésével, viselkedést szabályozó technikák megtanításával, jutalom orientált módszerekkel!
Még több információért keressék a program vezetőjét!