Barion Pixel

Budai Judo Akadémia

ADHD VS JUDO

Edzések

Miért jó a gyerekeknek?

Az utóbbi évek tanúsága alapján levonhatjuk azt a tényt, hogy a „többségi” általános iskolai oktatásban egyre nagyobb arányban jelennek meg a sajátos nevelési igényű gyermekek. A tanítóktól, tanároktól elvárja, hogy nem csak a hivatásuk szerint vállalt kötelezettségüket lássák el szakszerűen, de megfelelő előképzettség nélkül, számukra ismeretlen, speciális képzést igénylő kiívások elé is állítják a pedagógusokat.

Mindeközben pedig ott vannak a gyermekek, akik önhibájukon kívül kerültek bele az egyenletbe és a szülők, akik próbálják a lehető legjobbat gyermekeiknek kiharcolni.

Vagyis minden osztályban van olyan gyermek, aki izgő-mozgó, nyughatatlan és egy tanóra keretein belül nem megoldható a speciális igények kielégítése. Ezen kívül jellemző lehet a viselkedés megfelelő kontrolljának deficitje, a tanuló figyelmét komplikált lekötni, csapongó, dekoncentrált, ráadásul a nemkívánatos viselkedés kihat a többi gyermekre is.

Milyen lehetőséget kínálunk?

Judo-specifikus jutalom orientált viselkedésformáló módszert.

Kiknek ajánljuk?

Diagnosztizált ADHD-ban érintett, illetve figyelemzavaros, hiperaktív tanulóknak.

Viselkedésproblémás, beilleszkedési zavarban érintett tanulóknak.

Óvodás és alsó tagozatos fiúknak és lányoknak.

Mik a céljaink?

Szeretnénk kialakítani a gyermekekben a judo sport melletti elköteleződést.

Mit kapnak a judo sporttól a gyermekek?

Teret a mozgásigényük kielégítésére. Alkalmat a feszültségük kontrollált levezetésére. Esélyt egy sportág akár versenyszerű űzéséhez. Potenciált hogy a speciális edzéseken tanult viselkedésformáló módszereket megfelelő módon adaptálja akár iskolai környezetben is. Lehetőséget saját határaik, képességeik megtapasztalására. Módszert a viselkedésük kontrollálására.

Milyen eszközökkel, módszerekkel dolgozunk?

Egyrészt specifikus gyógypedagógiai módszerekkeleszközökkel, mint például:

  1. tér strukturálása.
  2. Az idő strukturálása.
  3. Idő vizuális megjelenítése.
  4. A kiváltott érzelmek megjelenítése, monitorozása, megbeszélése.
  5. Video feed-back módszer, a tevékenységek visszacsatolása érdekében.
  6. Folyamatos, azonnali jutalmazása a kívánt viselkedési formák megjelenésénél.
  7. Szabályrendszer kialakítása.
  8. Vizuális ábrázolása a szabályoknak, hogy folyamatosan tudják a helyes viselkedést monitorozni.
  9. Következetesség minden szempontból, minden téren.

Másrészt judo sportművészet módszereit, eszközeit, mint például:

  1. Mozgáskoordináció fejlesztés.
  2. Morális kódex által nyújtott mentális tanok.
  3. Alapelvek betartása: szorgalom, állandó önfegyelem, technika állandó gyakorlása.
  4. Egymást segítő társas mozgások.
  5. Kontaktuson keresztül biztosított új élmények.
  6. Saját indulatok kontrollálása a sport segítségével.
  7. Szabálytudat kialakítása, szabálykövetés magatartás.
  8. Pozitív, reflektív oktatási-nevelési környezet.
  9. Pozitív énkép kialakítása, gyermekek önbizalmának megerősítése.

A Budai Judo Akadémián a judo alapjainak támogatásával fejlesztjük a figyelmi funkciókat, segítjük a mozgásigény kielégítését, viselkedés kontrollálását

Segítünk: elfogadással, szakértelemmel, a judo szellemiségével, a sport szeretetével, gyermekek mozgásigényének kielégítésével, viselkedést szabályozó technikák megtanításával, jutalom orientált módszerekkel!

Még több információért keressék a program vezetőjét!

Kovács-Sipeki Noémi – specialjudo@gmail.com – +36 30 483 5831