ADHD edzések

Home . ADHD edzések

 

Judo-specifikus viselkedésorientált módszer ADHD-ban érintett gyermekek részére

 

A program mit nyújt az ADHD-ban érintett gyermekeknek?

 

  1. Egymást segítő társas mozgásokat alkalmazunk kiegészítő eszközökkel, melyek közös feladatként jelennek meg a gyermekek számára.
  2. Az egyszerű helyzetváltoztató mozgásoktól a bonyolultabb mozgásokig együtt hajtják végre egymást segítve a gyermekek.
  3. A gyermekek részére látványos segítő, fejlesztő eszközöket használunk a mozgások kivitelezéséhez és a vizuális motiváció megteremtéséhez.
  4. Programunk széles spektrumú mozgásokat alkalmaz, melyben fő célkitűzés a közös együttműködés és élményszerzés megteremtése.
  1. A résztvevő gyermekek a sport segítségével megtanulják a saját indulataikat kontroll alatt tartani, a judo sport morális értékeinek tanításait mindennapi életükbe alkalmazni.
  2. A judo szabályok által keretbe foglal, struktúrát ad, a szelleme az igazságosság alapján áll össze: szellemi-fizikai képességek által.
  3. Célkitűzéseink közé tartozik a gyermekek önbizalmának erősítése, a pozitív énkép kialakítása és a közösséghez való tartozás élményének megtapasztalása, továbbá a gyermekek belső motivációs bázisának fejlesztése.
  4. A kreativitást igénylő tanulási helyzetek hozzájárulnak a problémamegoldó gondolkodás valamint a szociális kompetenciák fejlődéséhez.
  5. A Judo morális kódexének tanítása kiemelt, alapvető része a programunknak, miközben élményt nyújt, fejleszt és örömet szerez a tanulóknak.
  6. Gyógypedagógiai eszközökkel, terület-specifikus fejlesztő módszerekkel segítjük elő, támogatjuk a viselkedéskontroll megtartását, a kívánt magatartási formák kialakítását, továbbá a szabálykövetést.
  7. Különböző speciális részképességek fejlődnek (például figyelem, testtudat, mozgáskoordináció, mozgásészlelés, saját test monitorozása, saját viselkedés monitorozása, végrehajtó működés) amelyek növelik az iskolai teljesítőképességeiket, magabiztosságot adnak a tanulóknak.
  8. Az edzések során megtapasztalják a közösséghez való tartozást, az egymása utaltságot és a segítőkészséget.
  9. A mások szokásai iránti tisztelet megalapozása. A nehéz helyzetekkel való megbirkózás megalapozása.
  1. A gyermek megtapasztalja kompetenciáit, illetve segítjük, hogy túlléphessen saját komfortzónáján.

Milyen gyógypedagógiai eszközöket alkalmazunk az edzések során?

  1. Viselkedésterápiás módszer: egy füzet (motivációs) mindenkinek, a kívánt viselkedések megjelenítésére, hozzá rendelt jutalmazási rendszer.
  2. A tér strukturálása (tatami színes területei, pihenőrész kijelölése, sorakozó stb.)
  3. Az idő strukturálása (egyszerű elemekkel a foglalkozás menetének megjelenítése, pl. szabad játék, bemelegítés, gimnasztika, páros gyakorlatok, pihenés (Külön kérheti, ha szüksége lesz pihenésre), megbeszélés)
  4. Idő vizuális megjelenítése (timetimer használata, bizonyos tevékenységeknél)
  5. A kiváltott érzelmek megjelenítése, megbeszélése
  6. Video feed-back módszer, a tevékenységek visszacsatolása érdekében.
  7. Folyamatos, azonnali jutalmazása a kívánt viselkedési formák megjelenésénél.
  8. Szabályrendszer kialakítása
  9. Következetesség minden szempontból, minden téren.
  10. A különböző gyakorlatokról folyamatábra készítése.
  11. Lehetőség timeout-ra, irányított pihenőidő.
  12. Szenzoros bevezetés, szabad játékkal kezdés, lehetőség az idegrendszernek, hogy a motoros ingereket megkapja.
  13. Problémás viselkedés folyamatos monitorozása.
  14. Gyermekek aktuális állapotának folyamatos megfigyelése, ehhez igazítva a feladatokat (nehézségüket, intenzitásukat)
  15. Jutalom és a célért megtett munka közötti arányosság betartása.
  16. Alternatív viselkedési minták bevezetése, tanítása a gyermekeknek.
  17. Viselkedésformálás, ha megjelenik a nemkívánatos viselkedés, azt átformáljuk pozitív irányba.
  18. A gyermek viselkedésének megnyilvánulásának monitorozása, gyermek értékeli önmagát, önreflexió
  19. Feladatok végrehajtásánál az arousal szint figyelembe vétele, szinten tartása

Fejlesztésre kerülő területek:

  • Helyes viselkedési formák betartásának elérése
  • A figyelem felkeltése, a tanuló informálása a célról
  • Orientációs készség (téri, testi, időbeli orientáció)
  • Figyelem (felkeltése,fenntartása, váltása, fókuszálása, orientációja, tartóssága
  • Testtudat fejlesztése
  • Vesztibuláris fejlesztése
  • Proprioceptív fejlesztése
  • Mozgáskoordináció fejlesztése.
  • Mozgásészlelés fejlesztése.
  • Saját test monitorozása
  • Saját viselkedés monitorozása
  • Végrehajtó működés fejlesztése (tervezés, prepotens ingerek gátlások, viselkedés elemeinek szerialitása, kognitív flexibilitás, figyelem akaratlagos kontrollja)
  • Szocializációs készségek fejlesztése.
  • Kooperációs készség fejlesztése.
  • Önkontroll fejlesztése.
  • Felelősségtudat fejlesztése.
  • Indulatkezelés fejlesztése.
  • Memória (munkamemória) fejlesztése.
  • Részképességek fejlesztése: (auditív szerialitás fejlesztése, vizuális szerialitás fejlesztése, motoros szerialitás fejlesztése)
  • Reakcióidő fejlesztése
  • Frusztráció kezelése
  • Viselkedésszervezés
  • Problémahelyzet felismerése
  • Problémamegoldó képesség fejlesztése.
  • Szabálykövetés

 

Komorbid zavarokra – modulációs zavar, tanulási zavar – óvodás korban prevenciós, kisiskolás korban korrekciós jelleggel fejlesztő hatású a módszer az ADHD-ban érintett gyermekek részére.

 

Kiket várunk mozgásfejlesztő tornánkra?

Az edzésekre óvodás és kisiskolás fiúkat és lányokat várunk!